Виховні заходи та бесіди

 

 




Виховна година.

Тема: Правила дорожнього руху знай – життя зберігай!

Мета: збагачувати і поглиблювати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної поведінки на дорогах,  ознайомити учнів з дорожніми знаками та їх групами;  розвивати увагу, спостережливість, мислення; виховувати дисциплінованість, бажання краще знати правила дорожнього руху та дотримуватись їх.

Обладнання: Плакати до теми, модель світлофора, дорожні знаки, шаблони, презентація, відео фрагменти

 Хід виховної години

I. Організаційний момент

Любі учні, дітвора,

Нам у подорож пора.

Та щоб в неї вирушати,

Правила дорожнього руху

Потрібно знати!!!

 ІІ. Вступна бесіда вчителя

-          Підніміть руки , хто з вас щодня є учасником дорожнього руху. Чому ви так вважаєте?

 Відео перегляд з проблемним запитанням.( дорожній рух в Індії)

Що вас вразило? Здивувало?  Змусило переживати?

 Вправа «Дискусія» Для чого потрібно дотримуватися правил дорожнього руху?

Наведіть власні приклади і випадки з свого особистого життя.

За вашими відповідями я переконалися, що це актуальна і важлива тема в наш час.

 IІI. Повідомлення теми і мети виховної години

Правила дорожнього руху знай – життя зберігай!

- Сьогодні ми будемо говорити про правила дорожнього руху і вивчати дорожні знаки, перевіримо, як добре ви знаєте правила дорожнього руху. А також дізнаємося про цікаві факти, наприклад Коли виникли правила дорожнього руху? Як з’явився світлофор? І ін..

 ІV. Основна частина

1. Історична довідка

   У січні 1683 року Петро І видав указ про введення Правил дорожнього руху. Ці правила вказували на те, де можна їздити, де зупинятися, обмежували швидкість їзди. З часом вони змінювалися, доповнювалися. І 1 січня 2002 року були введені нові „Правила дорожнього руху України”. Вони обовязкові для всіх учасників руху.

 2. Розповідь про дорожні знаки.

- Коли на вулицях почали їздити  автомобілі, автобуси, мотоцикли , то вулицям потрібно було дати мову.

   На  цій дорожній мові з водіями і пішоходами розмовляють вулиці всіх країн світу.

   Коли людина вчиться читати, їй показують букви, з букв складають слова, зі слів – речення. У дорожньої мови  також є букви  …. Можливо хтось здогадався?

 

Робота в групах « Пазли» ( діти збирають і визначають , що це дорожні знаки)

 У дорожньої мови  також є букви  – це знаки. Але їх не потрібно складати в слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фразу – дорожній сигнал.

 - Діти, як ви думаєте, для чого потрібні дорожні знаки? 

     Ось вона, азбука, -

     Треба всю знать, -

     Вздовж тротуару

     Глянь, знаки висять.

     Азбуку міста

     Завчи до ладу.

     Щоб не потрапити

     Раптом в біду.

     Всім знайомий знак дорожній,

     Він стоїть не просто так.

     Будьте всі ви обережні,

     Поважайте кожен знак.

-          Давайте розглянемо, які бувають групи знаків.

Попереджувальні:  намальовані на білих трикутниках з червоним облямуванням.

                                 Вони попереджують водія або пішохода про небезпеку.

Заборонні:               схожі на  червоне око  світлофора. Вони розміщуються в

                                 червоному колі. Ці знаки забороняють рух.

Наказові:                вони зображені в блакитному колі, вказують напрям руху.

Інформаційно – вказівні:  їх зображують на блакитних квадратах і прямокутниках.

                                 Водії і пішоходи понад усе люблять ці знаки. Вони лагідні,

                                 турботливі, не наказують, не забороняють, а тільки вказують

                                 і допомагають.

 Робота в парах « Інспектори дорожнього руху»»

Але сьогоднішня статистика показує нам, що не завжди учасники дорожнього руху звертають увагу на наших помічників – знаки. Що є одним із причин трагедій на дорогах.

Презентація ( часті випадки)

Уявіть, що ви потрапили в майбутній час і стали інспекторами , що наглядають за порядком на дорогах. Які знаки майбутнього ви б запропонували?

(Вчитель роздає шаблони знаків, а учнів домальовують їх. Потім діти презентують свій знак, пояснюють, про що він застерігає. )

 Створення колажу « Знаки майбутнього»

 Фіз..хв

 3. Розповідь про світлофор.

- Але на вулиці є ще один головний герой, без якого дуже важко обійтися у містах.

Загадка:  

Різні скельця є у мене:

Червоне, жовте і зелене.

Можу ними я сказати:

«Йти», «Стояти», «Зачекати».

(Світлофор)

А чому, скажіть, його так називають?

Розповідь вчителя
З історії світлофора.
 Чому світлофор так назвали?

Назва ця походить від двох слів: нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу мову «світлофор» означає: той, що несе світло. 

А чи знаєте ви, що світлофори походять від прапорців, якими користувалися залізничники, щоб керувати рухом поїздів? Було три прапорці:червоний, який забороняв рух, жовтий, що закликав до обережності, і зелений, який дозволяв вільно їхати. Мали три кольори і перші світлофори, котрі з’явилися на початку ХХ століття. Це були великі дошки, пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на інший переповзала стрілка, вказуючи, який саме колір слід брати до уваги. Її важко було розгледіти здаля, і водії помилялися, не розуміючи, на який колір вона вказує.

На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати неможливо!

(Діти пригадують, що означають ці сигнали світлофора)

 Гра «Перехід»

На сигнал «червоний» - тиша, стоїмо спокійно,

на «жовтий» - плескають в долоні,

на «зелений» - крокують

 Наш помічник – Регулювальник.

(Перегляд відео файлу роботи регулювальника)

Вчитель:

Ви подивилися відео фрагмент з роботи регулювальника. Отже, хто такий регулювальник. Регулювальник – це людина, яка стоїть на перехресті для того щоб допомогти водіям безпечно роз’їхатися.

Якщо на перехресті працюють і світлофор і регулювальник – сигнали регулювальника головні. Для того щоб жести регулювальника у вечірній час було добре видно, всередині жезла поміщають лампочку. Регулюваль­ник натискає на кнопку, загоряється лампочка, і всі бачать, який сигнал він подає. Їх виконують усі учасники руху: і пішоходи, і водії.

 V. Заключна частина

Гра « Експерти»

Діти по таблицях обговорюють ситуації на дорогах.

 Вікторина

- Людина, яка керує автомобілем?                                              (водій)

- Яке світло світлофора дозволяє рух?                                       (зелене)

- Назвіть елементи вулиці                                                             (проїзна частина, край проїзної частини, тротуар, перехрестя, перехід).
- Людина, яка іде по тротуару?                                                   (пішохід)

- Яка частина вулиці найбільш небезпечна?                             (проїжджа)

- Спеціальна дорожня розмітка для переходу дороги?             (зебра)

- Хто є кращими друзями пішоходів і водіїв?       (знаки і світлофор,               Регулювальник)

- Яке світло світлофора забороняє рух?                                     (червоне)

 VІ. Підсумок виховної години

Я вдячна вам за вірні відповіді і переконалася в тому, що з правилами дорожнього руху ви знайомі. Насправді це досить серйозна справа, яка вимагає уважності, спостережливості та обережності.

Молодці, я сподіваюсь що ваші знання про правила дорожнього руху збережуть вам здоров’я і життя.

Колективна робота « Продовж рядок»

         Знайте всі: дорослі й ……….малі,

   Найважливіші на світі

   Строгі правила дорожні,

   І без них прожити не ……….можна.

   Є правила строгі для пішоходів,

   Їх знати повинні усі до пуття.

   Буває помилка – загроза здоров’ю,

   Буває – помилка позбавить ………життя!

   Хто сів за кермо, - не спіши, будь ………уважний,

   На знаки дорожні в дорозі зважай.

  Ти правил безпеки, водій, не порушуй,

   Про тих, хто довкола, завчасно ………..подбай.

   На дорозі так правил багато,
   Їх дотримуйся, друже,……….. завжди!
  Якщо будеш ти їх шанувати,
  То й не трапиться лиха-………..біди!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ми чекаємо Новий рік