Виховна година.
Тема: Правила
дорожнього руху знай – життя зберігай!
Мета: збагачувати і поглиблювати знання учнів про дорожній
рух і правила безпечної поведінки на дорогах, ознайомити учнів з
дорожніми знаками та їх групами; розвивати увагу, спостережливість, мислення; виховувати
дисциплінованість, бажання краще знати правила дорожнього руху та дотримуватись
їх.
Обладнання: Плакати до теми, модель світлофора, дорожні знаки, шаблони, презентація, відео фрагменти
I. Організаційний
момент
Любі учні, дітвора,
Нам у подорож пора.
Та щоб в неї вирушати,
Правила дорожнього руху
Потрібно знати!!!
-
Підніміть
руки , хто з вас щодня є учасником дорожнього руху. Чому ви так вважаєте?
Що вас вразило?
Здивувало? Змусило переживати?
Наведіть власні
приклади і випадки з свого особистого життя.
За вашими
відповідями я переконалися, що це актуальна і важлива тема в наш час.
Правила дорожнього
руху знай – життя зберігай!
- Сьогодні ми будемо говорити про правила дорожнього руху і вивчати дорожні
знаки, перевіримо, як добре ви знаєте правила дорожнього руху. А також
дізнаємося про цікаві факти, наприклад Коли виникли правила дорожнього руху? Як
з’явився світлофор? І ін..
1. Історична довідка
У січні 1683 року Петро І видав
указ про введення Правил дорожнього руху. Ці правила вказували на те, де можна
їздити, де зупинятися, обмежували швидкість їзди. З часом вони змінювалися,
доповнювалися. І 1 січня 2002 року були введені нові „Правила дорожнього руху
України”. Вони обов’язкові
для всіх учасників руху.
- Коли на вулицях почали їздити автомобілі,
автобуси, мотоцикли , то вулицям потрібно було дати мову.
На
цій дорожній мові з водіями і пішоходами розмовляють вулиці всіх країн
світу.
Коли людина вчиться читати, їй
показують букви, з букв складають слова, зі слів – речення. У дорожньої
мови також є букви …. Можливо хтось здогадався?
Робота в групах « Пазли» ( діти збирають і визначають , що це
дорожні знаки)
- Діти, як ви думаєте, для чого
потрібні дорожні знаки?
Ось вона, азбука, -
Треба всю знать, -
Вздовж тротуару
Глянь, знаки висять.
Азбуку міста
Завчи до ладу.
Щоб не потрапити
Раптом в біду.
Всім знайомий знак дорожній,
Він стоїть не просто так.
Будьте всі ви обережні,
Поважайте кожен знак.
-
Давайте
розглянемо, які бувають групи знаків.
Попереджувальні: намальовані на білих трикутниках з червоним облямуванням.
Вони
попереджують водія або пішохода про небезпеку.
Заборонні: схожі на червоне око
світлофора. Вони розміщуються в
червоному колі. Ці знаки забороняють рух.
Наказові: вони зображені в
блакитному колі, вказують напрям руху.
Інформаційно – вказівні: їх зображують на блакитних квадратах і прямокутниках.
Водії і пішоходи понад усе люблять ці знаки. Вони лагідні,
турботливі, не наказують,
не забороняють, а тільки вказують
і
допомагають.
Але сьогоднішня статистика показує нам, що не завжди учасники дорожнього
руху звертають увагу на наших помічників – знаки. Що є одним із причин трагедій
на дорогах.
Презентація ( часті випадки)
Уявіть, що ви потрапили в майбутній час і стали інспекторами , що
наглядають за порядком на дорогах. Які знаки майбутнього ви б запропонували?
(Вчитель роздає
шаблони знаків, а учнів домальовують їх. Потім діти презентують свій знак,
пояснюють, про що він застерігає. )
- Але на вулиці є ще один головний герой, без якого дуже важко обійтися у
містах.
Загадка:
Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти», «Стояти», «Зачекати».
(Світлофор)
А чому, скажіть, його так називають?
Розповідь вчителя
З історії світлофора. Чому світлофор так назвали?
Назва ця походить від двох слів:
нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу
мову «світлофор» означає: той, що несе світло.
А чи знаєте ви, що світлофори
походять від прапорців, якими користувалися залізничники, щоб керувати рухом
поїздів? Було три прапорці:червоний, який забороняв рух, жовтий, що закликав до
обережності, і зелений, який дозволяв вільно їхати. Мали три кольори і перші
світлофори, котрі з’явилися на початку ХХ століття. Це були великі дошки,
пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на інший
переповзала стрілка, вказуючи, який саме колір слід брати до уваги. Її важко
було розгледіти здаля, і водії помилялися, не розуміючи, на який колір вона
вказує.
На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати неможливо!
(Діти пригадують, що означають ці сигнали світлофора)
На сигнал «червоний» - тиша, стоїмо
спокійно,
на «жовтий» - плескають в долоні,
на «зелений» - крокують
(Перегляд відео файлу роботи регулювальника)
Вчитель:
Ви подивилися відео фрагмент з
роботи регулювальника. Отже, хто такий регулювальник. Регулювальник – це
людина, яка стоїть на перехресті для того щоб допомогти водіям безпечно роз’їхатися.
Якщо на перехресті працюють і
світлофор і регулювальник – сигнали регулювальника головні. Для того щоб жести
регулювальника у вечірній час було добре видно, всередині жезла поміщають
лампочку. Регулювальник натискає на кнопку, загоряється лампочка, і всі
бачать, який сигнал він подає. Їх виконують усі учасники руху: і пішоходи, і
водії.
Гра « Експерти»
Діти по таблицях обговорюють ситуації на дорогах.
- Людина, яка керує автомобілем? (водій)
- Яке світло світлофора дозволяє рух? (зелене)
- Назвіть елементи вулиці (проїзна
частина, край проїзної частини, тротуар, перехрестя, перехід).
- Людина, яка іде по тротуару? (пішохід)
- Яка частина вулиці найбільш небезпечна? (проїжджа)
- Спеціальна дорожня розмітка для переходу дороги?
(зебра)
- Хто є кращими друзями пішоходів і водіїв? (знаки і світлофор, Регулювальник)
- Яке світло світлофора забороняє рух? (червоне)
Я вдячна вам за
вірні відповіді і переконалася
в тому, що з правилами дорожнього руху ви знайомі. Насправді це досить серйозна справа, яка вимагає
уважності, спостережливості та обережності.
Молодці, я сподіваюсь що ваші знання про правила дорожнього руху збережуть вам здоров’я і життя.
Колективна робота « Продовж
рядок»
Знайте всі: дорослі й ……….малі,
Найважливіші на світі
Строгі
правила дорожні,
І без них
прожити не ……….можна.
Є правила
строгі для пішоходів,
Їх знати
повинні усі до пуття.
Буває
помилка – загроза здоров’ю,
Буває – помилка позбавить ………життя!
Хто сів
за кермо, - не спіши, будь ………уважний,
На знаки
дорожні в дорозі зважай.
Ти правил
безпеки, водій, не порушуй,
Про тих,
хто довкола, завчасно ………..подбай.
На дорозі так правил
багато,
Їх дотримуйся, друже,………..
завжди!
Якщо будеш ти їх шанувати,
То й не трапиться лиха-………..біди!
Немає коментарів:
Дописати коментар